Marknadskommunikation

Sitter nu och försöker skriva ett blogginlägg som ska handla om kommunikationsverktyg. Ja ni läste rätt, ett Blogginlägg! Istället för att skriva en rapport som man oftast gör som projekt i en kurs så bloggar vi om vårat ämne. Jag tycker detta är en otroligt rolig idé och mycket mer givande än att skriva en lång och tråkig rapport. Meningen är att man med hjälp av teorier från kurslitteraturen ska analysera saker, t.ex. en annons, tv-reklam eller kampanj and so on. Man får skriva helt fritt så länge man håller sig till ett visst ämne som man tagit upp under veckans föreläsning. Jag säger bara en sak, Löv it! På riktigt. Detta är verkligen ett kursprojekt som passar mig perfekt! Självklart får man torka ibland och kör fast lite, precis som nu :b Men överlag så är detta verkligen skitbra!

Som jag skrev så försöker jag nu knåpa ihop ett inlägg om kommunikationsverktyg. Jag har hittat en bra annons att koppla an till och valt ett vettigt verktyg, nämligen Sales Promotion. Nu är det bara analyseringsbiten kvar, och om man lägger manken till så är det faktiskt inte så svårt, hihi.

Läs min och Saras marknadskommunikations-blogg här:

granskat.blogg.se





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0